top of page
חיפוש
  • rakefeted

התעסקו רק בעניינים שלכם

עודכן: 26 באוג׳ 2020

בסדנה שהעברתי לגמלאים תרגלנו בכל מפגש דילמות מהחיים. לא הופתעתי לשמוע מבין שלל הדוגמאות שהעלו נושא שהעסיק אותם במיוחד ונגע במערכות היחסים במשפחה המורחבת. הסוגיה המרכזית שיקפה את הרצון שלהם לשמור על המשפחה מאוחדת. גם כאשר חלו אירועים מתוחים בין משפחות הבנים-כלות-נכדים, הגמלאים שהפכו לראשי המשפחות שלהם הרגישו שזו אחריותם לשמור שמערכת היחסים לא תתפרק. וכאשר התפתחה סיטואציה משברית, לא ידעו כיצד נכון לנהוג וחשו מתח גדול מהאפשרות שכל חלום חייהם יקרוס. הדילמה שלהם היתה מהי מידת המעורבות שלהם בסיטואציות שנוצרו? כדי לסייע להם להבין הצגתי את דבריה של ביירון קייטי על שלושת סוגי העניינים:

"אני מצאתי רק שלושה סוגי עניינים ביקום: שלי, שלך ושל אלוהים (עבורי, פירוש המילה אלוהים הוא "המציאות". המציאות היא אלוהים, כי היא שלטת. לכל מה שמחוץ לשליטתי, לשליטתך או לשליטתו של כל אחד אחר-אני קוראת ענייניו של אלוהים). חלק גדול מן המתח שאנו חווים נובע מהעובדה שאנו מתעסקים בעניינים שאינם שלנו. כשאני חושבת : "אתה צריך למצוא עבודה, אני רוצה שתהיה מאושר, אתה צריך להגיע בזמן, אתה צריך לדאוג לעצמך יותר" אני מתעסקת בעניינים שלך. כשאני מודאגת בקשר לרעשי אדמה, לשיטפונות, למלחמה, או למועד מותי אני בענייניו של אלוהים. אם במחשבתי אני מתעסקת בענייניך או בענייניו של אלוהים, התוצאה היא פירוד. נוכחתי בכך בראשית 1986, כשהתעסקתי בעניינים של אמי, עם מחשבה כמו: "אמא שלי צריכה להבין אותי". מיד חוויתי בדידות. הבנתי כי בכל הפעמים בחיי שבהן הרגשתי פגועה או בודדה, התעסקתי בעניינים של מישהו אחר. אם אתם חיים את חייכם ובאותו הזמן גם אני חיה, במחשבתי, את חייכם- מי חי את חיי שלי? שנינו שם. להיות בעניינים שלכם מונע ממני להיות נוכחת בעניינים שלי. אני נפרדת מעצמי ותוהה מדוע החיים שלי לא מסתדרים. לחשוב שאני יודעת מה הכי טוב עבור מישהו אחר- זה להיות מחוץ לעניינים שלי. גם אם זה בשם האהבה, זוהי יהירות לשמה והתוצאה היא מתח, חרדה ופחד. האם אני יודעת מה נכון עבורי? זה, ורק זה, העניין שלי. על כך עלי לעבוד, לפני שאני מנסה לפתור לך את הבעיות שלך. אם תבינו את שלושת סוגי העניינים במידה כזו שתוכלו להישאר בעניין שלכם, זה יכול לשחרר את חייכם בדרך שלא תוכלו אפילו לדמיין. בפעם הבאה שתרגישו מתח, לחץ או אי נוחות, שאלו את עצמכם בעניין של מי אתם מתעסקים במחשבתכם ויכול להיות שתפרצו בצחוק. השאלה הזאת יכולה להחזיר אתכם לעצמכם."

את התובנות האלה הם לקחו איתם לכל מערכת היחסים עם המשפחה, וחשו כי יש להם כלי ודרך ברורה ליישום. אם יש בך רצון להעמיק ולבדוק כיצד שיטת העבודה תעזור גם לך, ניתן ליצור עמי קשר 052-3760989.

טיפול רגשי למבוגרים ונשים

16 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

זה לא היעד, אלא הדרך אליו

החיים מפגישים אותנו עם מהומורות ואתגרים לכל אורך הדרך. אם חשבת שהעיקר זה לדעת מהי הדרך אז ייתכן והתשובה שלי תפתיע אותך. כי הדרך מאד חשובה וגם היעדים אבל איך אנחנו מתהלכים בדרך - זה הדבר החשוב באמת. ?מ

bottom of page